Sök:

Sökresultat:

261 Uppsatser om Credibility attribution - Sida 1 av 18

Trovärdighetsattribution : Skillnader i lögn- och sanningsbias beroende på syskonplacering, femfaktormodellen och misstänksamhet

The aim of this study was to investigate people?s ability to detect deception and if variables such as birth order, personality and suspiciousness affect this ability. The study was conducted at Växjö University with students as participants (n = 278). A film of two people arguing both for and against their own personal opinions was constructed and participants assessed credibility on a categorical scale (Honest/Dishonest). Neither birth order nor level of suspiciousness revealed significant differences as pertains to Credibility attribution.

Attribution : Hur tolkar individer situationer på arbetsplatsen?

I arbetslivet upplever individer olika situationer, både positiva och negativa. Attribution är ett sätt att snabbt och till synes enkelt tolka och förklara individers reaktioner i dessa situationer. Syftet med uppsatsen var att undersöka attribution på arbetsplatser och att undersöka eventuella skillnader eller samband mellan attribution, utbildning och ålder. Respondenter med olika utbildningsbakgrund rekryterades genom kontakt med olika arbetsplatser. Respondenterna fick besvara en enkät där de fick beskriva fyra upplevda situationer, två positiva och två negativa.

Ivriga bävrar i Pangloss värld? : Just World Belief och attribution av arbetslöshet

Stark tro på en rättvis värld (BJW) har setts ha samband med en benägenhet att nedvärdera olycksdrabbade men även med positiva aspekter såsom stresshantering. Politiskt har BJW setts relaterad till högerorientering. Denna studie kombinerar relationen mellan BJW och politik med fokusering på attribuering av orsaker till arbetslöshet vilket tidigare förbisetts. Elever (n = 63) från gymnasium och högskola tog ställning till föreslagna orsaker till arbetslöshet och besvarade bakgrundsfrågor inklusive politisk hemvist och två olika BJW-skalor: dels en cynisk inställning till andras misslyckanden (deserved misfortune, DM), dels en förmåga att glädjas över andras framgång (deserved good fortune, DGF). DM och DM för deltagare med lågt DGF uppvisade samband med högerpolitisk orientering, vilket även korrelerade positivt med intern attribution.

Folklighet - Trovärdig Kommersialism Inom Kulturnäringarna

Cultural organizations set on capitalizing on artistic ideas are subject to an industry specific economic condition that requires a balance of art and commerce; two opposites reflecting credibility and non-credibility. Hence, commercialization of the cultural industries implies non-credibility in an industry insisting on symbolizing the opposite.This study aims to demonstrate how cultural industries can attract a wide audience, while maintaining credibility. This is done through the perspective of folksiness since its context indicates the existence of credible commercialism.The study demonstrate that credible commercialism is part of folksiness and is possible thanks to the folksiness context that 1) utilizes attributes that balance and disarm "negative attributes" creating an atmosphere of acceptance and 2) meets the consumer's need fulfilment of identity through individualism and belonging, and 3) contains attributes that increases loyalty..

Har utseendet betydelse även för barn? : Attribution hos förskolebarn

Olika forskningsdiscipliner har i över 60 år studerat attribution. Dock finns ett kunskapsglapp då de flesta studier har gjorts på vuxna människor. Undersökningen koncentrerades därför till att studera attribution hos förskolebarn och söka reda på deras spontana reaktioner på sagofigurer och porträtt, samt deras bedömning av olika egenskaper hos dem. Deltagare var 16 förskolebarn, varav 9 flickor, vilka intervjuades i 45 minuter var. En innehållsanalys genomfördes vilken resulterade i olika teman och kategorier, därefter genomfördes en separat analys för barnens bedömning av tjocka respektive smala personer.

Varför Gud? : En studie av ungdomars religiösa attribution i Halmstad

Titel: Varför Gud?  En studie av ungdomars religiösa attribution i Halmstad Författare: Emma Göransson och Linn Jönsson Handledare: Jürgen Offermanns Frågeställning: Vilka faktorer påverkar valet av religiös attribution hos en ungdom i Halmstad?Finns det några specifika faktorer som förekommer oftare än andra i valet av religiös attribution hos en ungdom I Halmstad? Syfte: Vårt syfte är att finna orsakerna till varför en ungdom i Halmstad blir religiös och vad som kan vara avgörande i ett sådant beslut. Detta gör vi med utgångspunkt i religionssociologiska och religionspsykologiska teorier.Metod: Det är en kvalitativ studie.Teoretisk referensram: I detta kapitel presenteras de befintliga teorier gällande religionssociologi och religionspsykologi, vi valt att utgå från.Empirisk studie: Data är insamlad via intervju av tio ungdomar i två religiösa ungdomsgrupper i Halmstad.Slutsats: Vi har kunnat konstatera fem olika faktorer som legat till grund för ungdomarnas religiösa attribution i Halmstad.påverkan från socialt kontaktnätdå religionen präglat individens uppväxtdå det har funnits en känsla av saknad behovet av förändring i livetsökandet efter en identitet och en samhörighet.

Att vardagsanknyta matematikundervisning

In this paper we describe the issues of credibility in web applications and internet communities. We bring up examples of how other designers have solved credibility-problems. Further we discuss the features we have created for our community, Stickling, to make any visitor to perceive it as credible..

Innehåll av värde

In this paper we describe the issues of credibility in web applications and internet communities. We bring up examples of how other designers have solved credibility-problems. Further we discuss the features we have created for our community, Stickling, to make any visitor to perceive it as credible..

Implementering av Vägledande samspel i förskola och grundskola

In this paper we describe the issues of credibility in web applications and internet communities. We bring up examples of how other designers have solved credibility-problems. Further we discuss the features we have created for our community, Stickling, to make any visitor to perceive it as credible..

Finn fem fel? Trovärdighetsbedömningar och rättssäkerhet inom den svenska asylprocessen

The purpose of this essay is to outline the aspects of the rule of law that can be applied to credibility assessment in the asylum procedure, and more specifically what factors influence the assessment of credibility in practice. To evaluate this procedure, a multidisciplinary method has been used. Secondary data has been collected from previous academic research and from legal documents such as the Swedish Aliens Act. Since the area of study lacks a reflection on how credibility issues are dealt with in practice, primary research in the form of qualitative interviews has been conducted.Key findings suggest that the Swedish asylum system does offer a fairly inclusive refugee law and rights protection relating to the rule of law. However, the study also suggests that the decision maker's own subjectivity, lack of training relating to trauma and torture victims as well as a rigid system of regulations contribute to credibility assessments being arbitrary and discretionary, in violation of the rule of law..

En bild ljuger aldrig? : En studie om digitaliseringens inverkan på trovärdigheten i fotografier

The concept of the photographic truth has had a special status for almost 200 years. Yet with the emerge of digital technology and especially digital photography there has been a loss of the particular connection photography has had in reference to reality. The aim of this study is to see in what ways digitalization has affected the credibility of photography from the perspective of professionals in the field of photography. The digital technology that has enabled the large-scale manipulation of photographies is not, however, the main reason for the decreased credibility of photography. The ongoing discussion about the available possibilities concerning digital imagery and manipulation has had a far more powerful effect on the concept of the photographic truth.

En manualapplikation : Utvecklingen av en mobilapplikation

iProspect is a global digital marketing agency and work primarily with search marketing. They were the first search engine marketing agency in the world when the company started up 1996 in Boston, Massachusetts, and the first in Sweden to offer services in search marketing after establishing themselves on the Swedish market the following year. iProspect can be found in the södermalm office in south central Stockholm. They are a comprehensive agency within search and offer everything from search engine optimization and sponsored links to advertising on social media. They?re goal is to lead developments in search marketing and to keep ahead of competition.

Motivation och Attribution : - En jämförelse mellan amatör- och elitfotbollsspelare

Syftet med föreliggande studie var att undersöka och jämföra motivationen hos amatör- och elitfotbollsspelare mot bakgrund av ålder, prestationsnivå och attribuering. Följande frågeställningar har besvarats: (1) Skiljer sig motivationen åt mellan elitidrottare och amatöridrottare? (2) Attribuerar elitidrottare och amatöridrottare olika? (3) Påverkar ålder motivationen? Försökspersoner (n=32) i ett amatörlag (n=16) och ett elitlag (n=16) fick fylla i en enkät, uppbyggd av Sport Motivation Scale och Attribution Theory. Ett oberoende t-test och ett korrelationstest utfördes. En signifikant skillnad upptäcktes mellan amatör och elit på kategorierna Inre Motivation och Amotivation.

Borta bra, men hemma bäst: En undersökning av egna och köpta medier

The rise of social media has put a focus on the division of owned, paid and earned media, where earned media has recently been hyped at the expense of owned and paid media. Due to a novel area we examine the differences and effects of using owned and paid media, specifically for packaging versus newspapers. Owned and paid media showed no significant differences regarding credibility, persuasion and perceived commerciality, which restored owned media?s status, especially since owned media is more cost efficient. The effects of allowing ads for external brands on the owned medium were also studied.

Det var en gång...

In this essay I want to investigate how the poodle strategy affects a person?s credibility when he or she uses it. The poodle strategy is a strategy, which someone uses when he or she is scrutinized by the media. It?s primary purpose is to suppress further media coverage but it is also a strategy for defending oneself and hence rescuing one?s reputation either as a private person or as an official.The essay?s research questions are:How has the strategy been applied for defensive purposes and what are the results?To which extent can the Stasis theory and Benoit?s theory on Apologia be connected to the strategy?Does the strategy affect the user?s credibility?To answer these questions four cases from the political sphere in Sweden where persons have been said to have ?done a poodle? have been analyzed.

1 Nästa sida ->